צה"ל תקף בלבנון; דיווח על מגעים להפסקת אש בצפון

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף בלבנון; דיווח על מגעים להפסקת אש בצפון
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, מטוס קרב תקף לפני זמן קצר תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון.

    כמו כן, זוהו לפני זמן קצר מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב יפתח שנפלו בשטחים פתוחים. הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף על פי מדיניות, כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי בשטח לבנון.

    מוקדם יותר היום, בוצע ירי לכיוון רכס רמים, זוהתה נפילה אחת של טיל באזור צומת הגומא. לא הופעלה אזעקה, עקב זיהוי הירי ל"שטחים פתוחים".

    העיתון אלא'חבאר היוצא לאור בלבנון דיווח על דיונים מדיניים דיפלומטיים לפתרון שיביא להפסקת אש קבועה וארוכה בין לבנון לישראל וטען כי מדובר ב"פתרון שלא רק ימנע מלחמה באופן זמני, אלא יביא להודנה".

    לפי הדיווח, המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין מעורב במגעים אלה מתוך הבנה שכל מלחמה שתהיה בלבנון עלולה לפוצץ את ההסכם לשרטוט הגבול הימי. "כדי להגן על ההישג הזה, הוכשטיין מנסה לשכנע בכירים בממשל האמריקני ובממשלת ישראל שמלחמה תפגע בהסכם הימי, והיא לא תהיה קלה, שהרי חיזבאללה לא נמצא באותו מצב כמו חמאס".

    בדיווח נטען עוד כי "הוכשטיין מדבר על חבילה או עסקה גדולה שסעיפיה הם: אישור הבעלות של לבנון על נקודה B1 שנמצאת במפרץ א-נאקורה ושתהיה נקודת מוצא לשרטוט הגבול היבשתי, פתרון ל-13 הנקודות השנויות במחלוקת בקו הכחול שנקבע בשנת 2000, נסיגת ישראל מהחלק הלבנוני של הכפר רג'ר ונסיגה גם מחוות שבעא, ומסירתן לכוחות בינ"ל בהיותן שטח שנוי במחלוקת", כך על פי הדיווח הלבנוני שפורסם ב'ישראל היום'.



    0 תגובות